Az ízületek és a változatos étrend

Klisének hangzik, de a változatos étrend tényleg a legjobb a szervezetünk és természetesen az ízületeink számára is. Az aminosavak elengedhetetlenek a kollagén képződéséhez, a vitaminok, az ásványi anyagok és a nyomelemek pedig a porcépítéshez nélkülözhetetlenek. Mindennek szépen passzolnia kell, mintha egy puzzle-t raknánk ki. Ha egy elem hiányzik a puzzle-ből, egyszerűen nem fogjuk tudni befejezni a teljes képet, és az erőfeszítéseink hiábavalóak lesznek.

8 dec. 2016

Milyen természetes összetevők és tápanyagok lehetnek jótékony hatással az ízületeinkre?
- Antioxidánsok: segítenek megvédeni a sejteket, így a porcsejteket is a szabadgyökök negatív hatásaitól. Forrásaik különböző gyümölcsök és zöldségek, mint pl. a citrusfélék, a kivi, az áfonya, a répa, a brokkoli, a feketeribizli, a savanyú káposzta és még sorolhatnánk. A zöld tea fogyasztása is előnyös hatással bírhat.
- Enzimek: hozzájárulnak a kopott porcok maradványainak eltávolításához. Ilyen például az ananászban található bromelin, vagy a fermentáció során keletkező enzimek.
- C-vitamin: a kollagénképződés egyik fontos kofaktora. Gyümölcsökben és zöldségekben található meg.
- B3-vitamin: a nyálkahártya normál működését támogatja. Megtalálható élesztőben, májban, halakban (pl. tonhal vagy lazac) vagy napraforgómagban.
- Réz: fontos résztvevője a kötőszövetek képződésének, leveles zöldségekben, hüvelyesekben, diófélékben és osztrigában van jelen.
- Szelén: teljes kiőrlésű kenyerekben található.
- Kálium: sárgabarack, bab és dió is tartalmazza.
- Zselatin: az aminosavak egyik forrása, alkalmanként fogyaszthatunk zselét vagy sertéskocsonyát.
- Glükózamin és kondroitin: tipikus összetevői a komplex ízületi táplálást biztosító készítményeknek.
- A fűszerek között is számos jótékony hatású tápanyagot találunk, ilyen pl. a kurkuma vagy a gyömbér.

Promóciók és érdekes cikkek e-mailben.

Íratkozzon fel hírlevelünkre!
Hogy néz ki a hírlevél?