A megfelelő, valamint az ízületekre veszélyes sportok és tevékenységek

Ha rendszeresen edzünk és mozgunk, az nagyon jó hatással lesz ízületeinkre. A rendszeresség nagyon fontos. A hirtelen megerőltető gyakorlat vagy sport akár veszélyes is lehet. Ne várjuk el magunktól, hogy egy hétvégi nap alatt bepótoljuk a két heti semmittevésből való lemaradásunkat. Épp ellenkezőleg, ilyenkor fel kell készítenünk ízületeinket a nagy "sokkra".

8 dec. 2016

Mit érdemes elkerülni?
- A mozgásban való hirtelen változásokat: nem erősíti izmait rendszeresen, mégis az összes bútort át akarja rendezni a házban egy nap alatt. Ez nagyon veszélyes lehet ízületeire nézve. Nem csupán a porcok, de az ínszalagok és az ízületek körüli izmok is károsodhatnak.
- A nagy erőkifejtéseket és a kiemelkedő teljesítmény elvárását edzés nélkül: csak keveset gyalogol, majd hirtelen egy 40 km-es gyalogtúrát tesz a barátaival, akik rábeszélték Önt erre. Az ízületei annyira megviseltek és leterheltek lesznek, hogy a fájdalom és a gyulladás miatt pár napig ágyban kell majd maradnia.
- A mozgás közbeni helytelen testtartást, megadva magunkat a terhelésnek: álljon egyenesen, miközben emel és cipekedik.
- A hirtelen irányváltozásokkal járó kockázatos sportokat, ahol nagyobb az ízületi sérülések kockázata: sajnos ilyen a népszerű foci, a jégkorong, a rögbi, a kézilabda, a squash, a röplabda, a kosárlabda vagy a tenisz is. 30 év kihagyás után focimeccset játszani, és "mindent beleadni" sem tűnik ésszerű döntésnek.
- Azokat a sportokat, amelyeknél gyakran kell kemény felszínre érkezni.
- A túlságosan megterhelő sportokat, mint pl. a maraton lefutása.
- Az egyoldalú tevékenységeket, mint pl. hosszú ideig behajlított térddel gyomlálni a virágágyást.

Megfelelő sportok és tevékenységek, amelyek nem terhelik túl ízületeinket:
- úszás
- kerékpározás
- séta, rendszeres rövid futás
- tánc
- változatos kerti munka

Sportok és fizikai aktivitások, amelyek segítenek megelőzni az ízületi problémákat:
- rendszeres nyújtás
- jóga
- pilates

Ne feledkezzen el ízületei megfelelő tápanyagokkal való ellátásáról sem! Ez a legjobb módja annak, hogy olyan hosszú ideig őrizze meg ízületei egészségét, ameddig csak lehetséges.

Promóciók és érdekes cikkek e-mailben.

Íratkozzon fel hírlevelünkre!
Hogy néz ki a hírlevél?