A jóga és a pilates

Közismert, hogy a tornának pozitív hatásai vannak a porckopás tüneteire és a velejáró mozgáskorlázottságra. A jóga és a pilates pedig igen népszerű jelenség napjainkban.

8 dec. 2016

Rendszertelen életmód, stressz, kevés idő az edzésre, ülőmunka - ezek azok a tényezők, amelyek zöld utat adtak ezeknek a fitnesz irányzatoknak, hiszen rendkívül jótékony hatással vannak általános egészségi állapotunkra is. Szerte a világon emberek milliói dicsérik ezeket a gyakorlatsorokat, a rendszeres jóga és pilates csökkenti a hátfájást, javítja a testtartást, erősíti a test izmait, nagyobb rugalmasságot, jobb stabilitást és egyensúlyt kölcsönöz a testnek, javítja a mentális állapotot és nagyobb mobilitást nyújt az ízületeknek. Ezért ha hosszú távon formában akarja tartani ízületeit, megéri kipróbálni és rendszeresen gyakorolni valamelyiket.

Mi a különbség a jóga és a pilates között, és mi a közös bennük?
A jóga egy ősi testgyakorlási forma, több mint 2000 éve ismert, harmonizálja a szellem, a test és a lélek közötti egyensúlyt. A pilatest Joseph Pilates dolgozta ki a 20. század elején, mint egy olyan módszert, amely a teljes népesség számára jótékony lehet, beleértve azokat az embereket is, akik már rendelkeznek valamilyen mozgásszervi problémával. A pilatest valószínűleg a jóga inspirálta, így a két rendszer tartalmaz közös gyakorlatsorokat. A pilates talán kicsit gyorsabb és dinamikusabb, mint a jóga, és mellőzi a spiritualitást.
Mindenesetre akár a jógát, akár a pilatest próbálja ki, biztos lehet abban, hogy megnyújtják és megerősítik az izmokat, a szalagokat, az inakat és az ízületeket, enyhítik a feszülést, beindítják a szervezet egészséges élettani folyamatait, és csökkentik a stresszt. Azt is feltételezik, hogy a jóga és a pilates azoknak is segítséget nyújthat, akik már szenvednek valamilyen ízületi problémától, mint pl. a kezdődő porckopás. Több tanulmány szerint az olyan gyakorlatok, mint a jóga:
- képesek csökkenteni a térd vagy a csípő ízületeinek merevségét és mozgáskorlátozottságát
- hatékonyak lehetnek a kéz ízületi gyulladása esetén
- képesek csökkenteni a térd oszteoartritisz következtében kialakuló fájdalmat és mozgáskorlátozottságot
- képesek megakadályozni az időskori eséseket
- csökkenthetik a boka hátradőlését, növelhetik a talp hajlítását, valamint a kismedence teljes mozgástartományát
- növelhetik a járás sebességét
- késleltethetik vagy megakadályozhatják a műtéti beavatkozást
- hatásosak lehetnek krónikus derékfájás esetén is.
Számos tanulmány szerint a megfelelő gyakorlatokat az ízületek számára jótékony tápanyagok fogyasztásával (C-vitamin, valamint a porcban is megtalálható tápanyagok, mint a glükózamin vagy a kondroitin) kombinálva még jobb eredmény érhető el.

Promóciók és érdekes cikkek e-mailben.

Íratkozzon fel hírlevelünkre!
Hogy néz ki a hírlevél?